joi, 19 mai 2011

O MARE DRAGOSTE:OBIECTE DIN SFOARA INNODATA

      In urma cu multi ani,aproape 10 la numar,am vazut intr-o revista cateva obiecte din sfoara de canepa.Frumoase obiecte,mi-am zis,dar cum or fi ele realizate?Crosetate,nu sunt ca am idee de croseta,tricotate,nici atat,legate par a fi dar cum?Innodate, vine raspunsul din paginile revistei.Greu de inteles aceasta tehnica in urma cu 10 ani cand singurele surse de inspiratie(cel putin pentru mine)erau cartile si revistele de profil.Nici urma de internet in casa mea la acea vreme!Imi doream  foarte mult sa invat si eu sa innod fire,dar cum?Am ramas cu dorinta pana intr-o zi cand scuturand de praf cartile din biblioteca,imi sare in ochi un titlu in care era inclus si cuvantul macrame.Asa este denumita aceasta arta de innodare a firelor.Ea vine din arabul migramah care inseamna un fel de dantela facuta din fire groase impletite si innodate.Nodul de baza folosit in aceasta tehnica este nodul simplu,plat sau nodul  careu(square knot).

 

2 comentarii: